Abban a megtiszteltetésben lehetett része cégünknek, illetve Dr. Molontay Patrik ügyvezetőigazgató-helyettesnek, hogy a Budapest Business Journalban már a második alkalommal jelenhetett meg szakértői véleményünk. A lent, teljes egészében közölt cikk a magazin 2016. év novemberi számában jelent meg.
Bátran kijelenthetjük, hogy 2016-ra már nem csak HR-es körökben örök zöld téma az egyre általánosabbá és egyre súlyosabbá váló munkaerő hiány, hiszen már a magyar gazdasági növekedési kilátásokat is talán ez a tényező árnyékolja be leginkább. Egyes szektorokban már ott tartunk, hogy bizony vezetőkből is komoly hiány van az országban.A vállalatok egyre többször tapasztalhatják, hogy a jelöltek felsővezetői pozíciók esetében is kevésbé motiváltak, mint korábban, hiszen egyre több lehetőség közül választhatnak. Ma már az sem számít extrém esetnek, ha egy felsővezető az utolsó pillanatban az elfogadott ajánlat ellenére visszalép a lehetőségtől. A HumanFieldben csak az idén két multinacionális cég ügyvezető igazgatói keresésekor is sikerült a fent említett helyzetet hatékonyan és eredményesen kezelnünk és az egyébként menthetetlennek tűnő helyzetből is sikert kovácsolnunk.
Egyre több cég ismeri fel, hogy érdemes a jelentősebbnek mondható költségei ellenére is külső szakértőt igénybevenni, ha új vezetőt szeretnének. HR-tanácsadó segítségével sokkal hamarabb és sokkal inkább a kívánt profilnak megfelelő vezetőt lehet találni. Viszont a legjobb fejvadász cégek megbízási díjai is elenyészőnek mondhatók ahhoz az elmaradt haszonhoz képest, amit egy elhúzódó kiválasztás és egy a kívánalmaknak kevésbé megfelelő vezető kiválasztása jelent.
Vállalati oldalról nehéz eldönteni, melyik tanácsadó iroda képes a kívánt színvonalú szolgáltatásra. Pedig minden vállalatnak elemi érdeke, hogy a legmagasabb színvonalat képviselni tudó fejvadászcéget bízza meg, amelyik egyedi és különleges figyelmet tud szentelni számára, és amelyik képes rugalmasan elegendő erőforrást allokálni az adott keresésre.
A jövőben egyre inkább fel fog értékelődni a vállalatok és a HR-tanácsadó cégek stratégiai együttműködése. A tendencia az, hogy csak akkor lehetnek sikeresek a vezetői kiválasztások is, ha a vállalat vezetése fontosnak tartja, hogy stratégiai partnerként kezelje a kereséssel megbízott fejvadászcéget és szoros együttműködésben dolgozzanak azon, hogy a keresés-kiválasztás a lehető legeredményesebb legyen.
Mivel egy-egy keresés-kiválasztási projektre egyre több és több időt és energiát kell allokálniuk a fejvadászcégeknek, elkerülhetetlennek látszik az executive search megbízási díjak emelkedése. Ezzel párhuzamosan további költségnövekedést jelenthet valamennyi vállalat számára a munkaadói márka tudatos és folyamatos építése. Az employer branding nem csak a legjobb jelöltek megszerzésében, de a legjobb vezetők és munkatársak megtartásában is kulcsfontosságú.
A vezetőkiválasztással foglalkozó tanácsadó cégeknek is alkalmazkodniuk kell a kialakult munkaerőpiaci helyzethez. Csak azok a fejvadászcégek tudnak sikeresek maradni a jövőben is, akik időben tudnak változtatni módszereiken, akik képesek innovatív technikákat bevetni a jelöltek megkeresésében, valamint motivációjuk felkeltésében és megtartásában is. Látványos átrendeződésnek lehetünk szemtanúi az executive search piacán, ugyanis a szereplők különböző sebességgel tudnak idomulni az új kihívásoknak megfelelően.
Magyarország és a hazánkban működő valamennyi vállalat komoly kihívások
elé néz a következő években a vezetők megtalálásában és megtartásában egyaránt.
Dr. Molontay Patrik executive-üzletágvezető, ügyvezetőigazgató-helyettes: Közgazdász, jogász, a HumanField vezetőkeresési csoportjának menedzsere. Számtalan multinacionális, valamint hazai vállalat felsővezető-keresését vezette sikeresen.